Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Zákaz zastavení v Bessemerově ulici
#1

Pan Jíra, na něhož Walkera odkázal pan Ernest ze stavebního úřadu, je vedoucím odboru dopravy MěÚ Praha 13 a je časově dost zaneprázdněný, takže jsem mluvil s referentkami: paní Meuerovou a paní Vyskočilovu. O zákazu zastavení v západním úseku Bessemerovy ulice jsem se zde bohužel nedozvěděl nic konkrétního, takže jenom v pár bodech shrnuji:
  • Paní Vyskočilovou (má na starost dopravní značení) nenapadá žádný důvod proč by zde zákaz zastavení měl být, kromě požadavků hasičů (tento požadavek však nepokládám za příliš pravděpodobný, protože k tomu, aby tato část komunikace sloužila jako nástupní plocha pro hasiče, je dál než 7 m od fasády domy; nicméně u hasičů člověk nikdy neví). Bližší informace nám nepodá, musela by znovu prostudovat dokumentaci, na což však bohužel nemají na odboru dopravy čas Sad.
  • O komunikaci se skutečně začala zajímat policie (prý zatím jen městská). Problém je, že okamžitě po uvedení do provozu začali u Bessemerovy ulice parkovat lidé ze Středočeského kraje a docela ji zaplnili.
  • Ulice Bessemerova je zatím uvedena do provozu jako "účelová komunikace" (resp. místní obslužná) a je zatím v majetku Finepu. Časem bude mít však charakter komunikace "místní sběrné" a bude předána do majetku hlavního města.

Zkoušel jsem dále zkontaktovat projektanta - Projektový ateliér Dua. Bohužel zodpovědný projektant Ing. Malina není k zastižení. Zkoušel jsem tedy alespoň vyzpovídat jeho kolegu, který mi však pouze potvrdil, že západní úsek Bessemerovy ulice je včetně obratiště na konci již v projektu navržen se zákazem zastavení. Dohodli jsme se, že napíšu svůj dotaz Ing. Malinovi emailem, určitě prý odpoví.

O dalším vývoji budu informovat Smile.
Odpovědět
#2

super :-) teda klobouk dolu o nasazeni k tomuto problemu. pockal bych az bude komunikace verejnym prostranstvim a pote bombardovat urady. hasici maji nastupni mista u domu, hodne dle ceduli, a nam by to pomohlo na dalsich par mist k parkovani.
yslim ze je to zamer Finepu, take ty zlute cary tomu napovidaji. sami vidite jak parkuje Siemens pres den, az u nasich domu. tak ja na noc budu jrzdit k nim a hotovo. jo a proc nefunguje P+R?stale mimo provoz . fam je taky 80 mist:-)))) tak asi tak
Odpovědět
#3

Níže uvádím odpověď Ing. Maliny z ateliéru Duo:
Citace:K problematice možnosti zastavení na komunikaci V71 je možné konstatovat:

1) Komunikace V71 je koncipována jako komunikace sběrná směrově rozdělená 2 x 2 pruhy, s dopravní organizací ve výhledu obdobnou jako je ustanovena např. na Jeremiášově ulici s tím, že v etapě je vybudována pouze její 2 pruhová jižní polovina a provozována pro obousměrný provoz včetně linky BUS.

2) Vámi zmíněný úsek je dočasně provozován jako slepý, který bude posléze protažen dále na západ a napojen na komunikační síť.

3) Bylo by tedy možné po dohodě s příslušným odborem dopravy MČ Prahy 13, resp. odborem dopravy magistrátu po dobu tohoto dočasného stavu požádat o stanovení dočasného užití změny zákazových značek parkování (B28) za značky zákazu stání (B29). Tyto značky by však bylo třeba ještě doplnit na 4 vyznačených místech vodorovnou značkou V12c (zákaz zastavení před místy vjezdů na požární plochy).

Pro mě z toho vyplývá, že dokud nebude Bessemerova ulice prodloužena na západ (kdy se navíc patrně stane 4 pruhovou) lze zákaz zastavení zrušit. Mořná by se dalo ukecat i úplné dočasné zrušení (bez náhrady značkou zákaz stání - nejsem však dopravák tak nevím, zda je to technicky možné).

Na způsob změny jsem se ze zvědavosti zeptal příslušné referentky z odboru dopravy MěÚ Praha 13 (paní Vyskočilová) a zjistil, že k jejímu provedení je třeba následující:
  • O změnu musí požádat buď přímo vlastník (Finep) nebo kdokoliv, kdo má od Finepu plnou moc (tu určitě nedostaneme).
  • K žádosti je nutné přiložit projekt navrhované změny (ten je schopen udělat Atelier Duo)
  • Podanou žádost odbor dopravy následně projedná sám s dopravním inspektorátem Policie ČR (nicméně před podáním žádosti je vhodné mít změnu s DI zkonzultovanou a schválenou)
  • Na základě žádosti odbor dopravy vydá souhlas se změnou.
  • Na základě souhlasu odboru dopravy může vlastník na vlastní náklady změnu dopravního značení provést.

Pokud by někdo ukecal Finep k této změně, tak je otázka, kdo za ni ponese náklady. Imo by pomohlo, kdybyste na Finep vytvořili dotazy a prosbami tlak (dům A je špatně dopravně obslužný, velké vozy jako je stěhování, truhláři apod. musí nyní parkovat 100-150 m od domu, což je blbé). Pokud s Finepem nepohnete, může další krok imo učinit SVJ domu A tím, že změnu na Finepu vymůže a Finepu ji proplatí.
Odpovědět
#4

Dnes sem byl na prohlidce bytu a byl tam jeden velice sdilny pan. A tak jsem se ho zeptal na tenhle zakaz zastaveni, proc tam je a zda-li je to jenom docasny. Pohotove a bez vahani mi odpovedel, ze je to tam kvuli hasicum a docasny to rozhodne neni. Tak nevim.. kazdopadne, to asi ukaze cas jak to pude nebo nepude parkovat.
Odpovědět
#5

tuhle věc kvůli hasičům já osobně moc nechápu kdyby tam byli na těch místech hydranty tak je to pochopitelné ale zakázat stát v celé ulici je podle mě nesmysl když tam budou zaparkovaná auta tak to hasičům nevadí ( pokud by neblokovali hydranty ) prostě stojí v ulici a hasí.
U nás takhle jednou hořelo ( vedlejší barák ) a zaparkované auta jim nevadila prostě stály v jizdním pruhu a nazdar.
bydlím na praze 1 a kdyby tady byli všude takovéhle zákazy u každé budovy tak tu nikdo nezaparkuje.
I když se to nejspíše týká pouze nových staveb mít takovéhle místa, ale je zajímavé že u Palladia jsem si ničeho nevšimla Big Grin
Odpovědět
#6

No tak to s těmi hasiči taky moc nechápu, docela luxus nechat celou ulici volnou CO KDYBY, když všude jinde (například sídliště) je na tom neskutečně bídně, neprojedou ani dvě auta vedle sebe a musí se vyhývat, ale tady, kde se vejdou po jedné straně zaparkovaná auta a ještě v klidu projedou v obou směrech osobáky musí mít hasiči celou cestu pro sebe Rolleyes No uvidíme, ale přeci to tak nenecháme. :mad:
Odpovědět
#7

Rozhodně nesdílím Vaše názory na parkování a budu zásadně proti uvolnění. Nechci aby Bessmemerova a spol. byla určená k parkování. Nehodlám platit parkování zaměstnancům z admin. budov u Britské Čtvrti ani lidem, kteří nemají parkovací stání. BT není sídleště a nebo P+R, uvědomte si to. Pokud máte problém, kupte si parkování v garáži.
Odpovědět
#8

To si stěžuj možná tak Finepu, že prodává byty bez podmínky odkupu garážového stání a ne tady... A zajímalo by mě o co ti vlastně jde, když by tam nějaká auta stála, když sám si zajedeš do garáže? Pořád je většina bytů s garážovým stáním, tak tu nehrozí přeplněné silnice. To by si rovnou mohl zvonit na byty, kde mají rákos a jiné zastínění na balkoně a terasách, protože se ti to nelíbí a kazí to dojem celému kompexu a tady nejsme přeci na sídlišti!! Rolleyes


Robee Napsal(a):Rozhodně nesdílím Vaše názory na parkování a budu zásadně proti uvolnění. Nechci aby Bessmemerova a spol. byla určená k parkování. Nehodlám platit parkování zaměstnancům z admin. budov u Britské Čtvrti ani lidem, kteří nemají parkovací stání. BT není sídleště a nebo P+R, uvědomte si to. Pokud máte problém, kupte si parkování v garáži.
Odpovědět
#9

2 Nikka : Robee tim myslel to, že koupí bytu v BC si nekupuje jakoukoli podlahovou plochu, ale nějaký standard, ke kterému patří nějaké prostředí, jehož podstatnou součástí jsou lidé. Protože to všechno je součástí ceny (hodnoty) bytu. Kdyby o to stál, koupil by si levněji byt kdekoli někde na zgrafittovaném gangsta sídlišti, dole na Plzeňské nebo na Palmovce v Libni. Problém je v tom, že v našich sociálních poměrech, kulantně řečeno, ani relativně vysoká částka nepředstavuje záruku předpokládaného vyššího standardu chování.
Odpovědět
#10

Ale já to chápu,proto jsem se zmínila o tom rákosu, to se taky někomu nemusí líbit, jako třeba mě a taky to tu kazí dojem,ale co nadělám? A proto říkám, že stěžovat si může Finepu, ne tady nám, ta možnost odkupu bez garáže tam prostě byla a je, což je právě chyba Finepu, že chtěl auta odlifrovat pod zem a pak najednou prodávají byty bez garáže. Jen si prostě myslim, že těch aut bude venku stát minimum, když většina lidí tu garáž má. Mě tu štvou auta pracovníků z adminstrativních budov, to ano.
Odpovědět
#11

a taky neřeknu, když by člověk na ta auta V Bessemerově ulici musel koukat z okna, ale u Áček jsou z té strany jen vchody.
Odpovědět
#12

Robee Napsal(a):Rozhodně nesdílím Vaše názory na parkování a budu zásadně proti uvolnění. Nechci aby Bessmemerova a spol. byla určená k parkování. Nehodlám platit parkování zaměstnancům z admin. budov u Britské Čtvrti ani lidem, kteří nemají parkovací stání. BT není sídleště a nebo P+R, uvědomte si to. Pokud máte problém, kupte si parkování v garáži.

Promiň já neměla možnost si koupit k bytu garáž a ani k němu nebyla přidělena mám garsonku a byt jsem kupovala v době kdy se samostatně garáž nedala ještě koupit ( úplně na začátku)
Odpovědět
#13

Ale vždyť to místo je za 340 000,- to je přeci neúnosné, máme taky jedno a chceme dvě ale to je za dvě místa opravdu peklo 700 000 ???? a tady se musí myslet do budoucna, až nám tu do 3 let vyroste city tak ty spodní parkoviště budou obsazena total jelikož to mají být věžáky o 13ti patrech. (chudáci B, C)

Nevidím jediný důvod proč by nemohli stát auta po cestě co jezdí švestka a co návštěvy ? Vy jste tu samotáři nebo co ? a co LPG ? Tongue
Odpovědět
#14

Wocki Napsal(a):Ale vždyť to místo je za 340 000,- to je přeci neúnosné, máme taky jedno a chceme dvě ale to je za dvě místa opravdu peklo 700 000 ???? a tady se musí myslet do budoucna, až nám tu do 3 let vyroste city tak ty spodní parkoviště budou obsazena total jelikož to mají být věžáky o 13ti patrech. (chudáci B, C)

Nevidím jediný důvod proč by nemohli stát auta po cestě co jezdí švestka a co návštěvy ? Vy jste tu samotáři nebo co ? a co LPG ? Tongue


Souhlasím, co návštěvy?! My garážové stání máme, ale když chce někdo přijet na návštěvu, tak musí asi parkovat před IKEOU, či co... :/
Odpovědět
#15

No přeci jak píše FINEP:

Parkování je řešeno podzemními garážemi, které jsou z důvodu
bezpečnosti a ochrany majetku obyvatel domu vybaveny bezpečnostním
kamerovým systémem. Všechny domy mají moderní výtahy a vstupy jsou
bezbariérové. Big Grin Před domy je množství parkovacích míst pro návštěvy či
další rodinný vůz. Big Grin Ve vnitrobloku právě vzniká klidová zóna plná
zeleně, stromů a laviček. Pro děti je již vybudováno dětské hřiště.

No neříkejte, že jste si nevšimly kolik je venku místa, tolik parkovacích míst nemají ani u IKEI Tongue
Odpovědět
#16

V první řadě zvažuju letáčky za okno zaměstnacům administraček Rolleyes Rolleyes Rolleyes Že jim není hanba :/
Odpovědět
#17

no zase na druhou stranu .... je to veřejný prostor a můžou parkovat kdekoliv.... s tím nic nenaděláme... Tongue ale je pravda ze hooodně jich u nás parkuje přes den
Odpovědět
#18

Za nedlouho bude problém vyjet z garáží Áček...měli bychom s tím něco dělat :mad:
Odpovědět
#19

treba vsichni, co maj garaze, nechat na mesic auta zaparkovany venku... siemensaci by si odvykli dost rychle :-)
Odpovědět
#20

Nebudu kvůli nim nechávat svojí kočku měsíc na mrazu...
Odpovědět
#21

face.2 Napsal(a):Za nedlouho bude problém vyjet z garáží Áček...měli bychom s tím něco dělat :mad:
Souhlasím, včera jsem měla při výjezdu co dělat. Ale když stojí na silnici mimo parkovací místa, tak by snad mohla zakročit policie, ne?
Odpovědět
#22

Protože se jedná o obousměrnou silnici, je možné podélné stání pouze v tom případě, kdy zústává pro každý směr jízdní pruh o šířce 3 metry, tj. u nás 3+3 je 6 metrů. Protože naše ulice (Laurinova i Svitákova) jsou široké okolo 6 m, vyplývá z toho, že podélné stání na nich není možné - pouze stání na vyhrazených kolmých stáních.

Tj. podle mého stačí zavolat policajty, ti to kolečkem změří a auto by pak měli nechat odtáhnout (pokud vadí provozu, což zřejmě vadí, pokud zužuje ony 3+3 metry).
Odpovědět
#23

neřešil bych to zase tak horentně.... ono těch míst na zaparkování moc není... možná by stačilo upozornění že u vjezdu do garáží to není dobrý nápad... jinak bych to neřešil... byli jste někdo na Ohradě... tak tam pěkně parkují všude kde se da, i kruhák je vnitře i vně obestaven auty :-))))
Odpovědět
#24

Určitě, situace je mnohde o dost horší ale my jsme stále "řídce" obydlenou zónou...co teprve až si v admin.části pronajmou kanceláře další firmy...nerad bych se za chvíli dočkal situace že budu někam spěchat a nebude možno vyjet...
fanosik Napsal(a):neřešil bych to zase tak horentně.... ono těch míst na zaparkování moc není... možná by stačilo upozornění že u vjezdu do garáží to není dobrý nápad... jinak bych to neřešil... byli jste někdo na Ohradě... tak tam pěkně parkují všude kde se da, i kruhák je vnitře i vně obestaven auty :-))))
Odpovědět
#25

Na Ohradě jsem žila a nelze to srovnávat a už vůbec omlouvat, že tam je to mnohem horší, tak proč se ,,hroutíme" z aut podél silnice tady u nás. Na Ohradě ty lidi nemají jinou možnost, místa tam prostě ani poblíž nejsou a i s policií tam fungovalo nepsané pravidlo, že od večerních hodin do cca 7:00 tam tolerují parkování na zakázaných místech. Později dávají pokuty, nebo odtahují. Lidi z administraček můžou parkovat ve Stodůlkách, mají to stejně daleko, jako od nás Wink

To mi připomnělo (jelikož tam žil taky ) : Co je s Walkerem? Cool

fanosik Napsal(a):neřešil bych to zase tak horentně.... ono těch míst na zaparkování moc není... možná by stačilo upozornění že u vjezdu do garáží to není dobrý nápad... jinak bych to neřešil... byli jste někdo na Ohradě... tak tam pěkně parkují všude kde se da, i kruhák je vnitře i vně obestaven auty :-))))
Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)