#1
2013-10-16, 17:31
Díky Rickymu upozornění v jiném vlákně jsem na portálu informačního systému EIA objevil probíhající oznámení záměru 2. části III. etapy výstavby Západního města - Bytových domů F, G a H:
![[Obrázek: Zapadni%20mesto%20III.%20etapa%20-%20Byt...all%29.jpg]](https://sites.google.com/site/talestalker2/home/zapadni-mesto/Zapadni%20mesto%20III.%20etapa%20-%20Bytove%20domy%20F%2C%20G.H%20-%20EIA%20-%20Koordinacni%20vykres%20%28small%29.jpg)
Výtah zajímavých informací z oznámení záměru:
* Celková plocha území (trvalý zábor) bude 9 628 m2, z toho čistá plocha zeleně by měla být 3 790 m2.
* V objektech F, G a H vznikne celkem 261 bytových jednotek (s cca 568 obyvateli) a v jejich garážích bude provedeno 164 parkovacích stání, dalších 28 stání (pro návštěvníky) vznikne u komunikací na povrchu. Výstavba komerčních ploch pro obchody a služby není v dokumentaci předpokládána.
* Všechny objekty budou mít 2 podzemní garážová podlaží a 7 nadzemních podlaží, přičemž za podzemní podlaží se bude opět evidentně "omylem" považovat i 1. podzemní podlaží v úrovni komunikace - obdobně jako u u domů BČ II, III a V. Z popisu dále plyne, že garáže v 1.PP budou větrány přirozeně - budou tedy otevřené obdobně jako u BČ II, III a V.
* Celková výška atiky objektů bude cca 26 m nad úrovní ulice - tj. zhruba jako u objektů BČ II a III. Vzhledem ke svažitosti terénu však bude atika o cca 5-5,8 m (tedy necelá 2 podlaží) níže než u objektů BČ II a III.
* 4 "jezírka" patrná ze situace jsou retenčními nádržemi bez stálé hladiny vody - nejedná se tedy o prvek srovnatelný s jezírkem u Ačka, ale pouze o prohlubeň vysypanou štěrkem.
* Vytápění objektů bude opět zemním plynem. Pokud Finep připraví obdobně výhodnou smlouvu jako v případě BČ I, mají se naši sousedi na co těšit.
* Výstavba se plánuje i cca v prostoru stávajícího pahorku deponie vytěžené zeminy na jih od BČ IV, který bude před zahájením stavby odtěžen
* Maximální dopravní zatížení v roce 2017 je uvažováno:
- Laurinova - 3100 vozidel denně, během dne průměrně cca 176 vozidel/hodinu
- Svitákova (dosud provedený úsek) - 1900 vozidel denně, během dne průměrně cca 108 vozidel/hodinu
* V průběhu výstavby budou pravděpodobně překročeny maximální denní imisní limity prachových částic PM10, zpráva tuto skutečnost však rozmělňuje a tvrdí že reálný vliv na ovzduší bude přijatelný...
* Předpokládaný termín výstavby je uveden od 03/2015 do 01/2020
A na závěr perlička - cituji:
"Uspořádání jednotlivých objektů bylo optimalizováno vzhledem k požadavkům na kvalitní bydlení i s ohledem na možnosti dané územním plánem. Předložené řešení se jeví svým provedením jako nejlepší, proto je předkládáno v jedné variantě."
Vzhledem k tomu, že Finep evidentně pokračuje ve více než maximálním přípustném vytěžování lokality, jde imo o dosti cynické prohlášení.
Popis projektu je uveden v databázi EIA na adrese http://portal.cenia.cz/eiasea/download/R...nameni.zip (60 MB zip soubor).
Velká situace k prohlédnutí je zde
![[Obrázek: Zapadni%20mesto%20III.%20etapa%20-%20Byt...all%29.jpg]](https://sites.google.com/site/talestalker2/home/zapadni-mesto/Zapadni%20mesto%20III.%20etapa%20-%20Bytove%20domy%20F%2C%20G.H%20-%20EIA%20-%20Koordinacni%20vykres%20%28small%29.jpg)
Výtah zajímavých informací z oznámení záměru:
* Celková plocha území (trvalý zábor) bude 9 628 m2, z toho čistá plocha zeleně by měla být 3 790 m2.
* V objektech F, G a H vznikne celkem 261 bytových jednotek (s cca 568 obyvateli) a v jejich garážích bude provedeno 164 parkovacích stání, dalších 28 stání (pro návštěvníky) vznikne u komunikací na povrchu. Výstavba komerčních ploch pro obchody a služby není v dokumentaci předpokládána.
* Všechny objekty budou mít 2 podzemní garážová podlaží a 7 nadzemních podlaží, přičemž za podzemní podlaží se bude opět evidentně "omylem" považovat i 1. podzemní podlaží v úrovni komunikace - obdobně jako u u domů BČ II, III a V. Z popisu dále plyne, že garáže v 1.PP budou větrány přirozeně - budou tedy otevřené obdobně jako u BČ II, III a V.
* Celková výška atiky objektů bude cca 26 m nad úrovní ulice - tj. zhruba jako u objektů BČ II a III. Vzhledem ke svažitosti terénu však bude atika o cca 5-5,8 m (tedy necelá 2 podlaží) níže než u objektů BČ II a III.
* 4 "jezírka" patrná ze situace jsou retenčními nádržemi bez stálé hladiny vody - nejedná se tedy o prvek srovnatelný s jezírkem u Ačka, ale pouze o prohlubeň vysypanou štěrkem.
* Vytápění objektů bude opět zemním plynem. Pokud Finep připraví obdobně výhodnou smlouvu jako v případě BČ I, mají se naši sousedi na co těšit.
* Výstavba se plánuje i cca v prostoru stávajícího pahorku deponie vytěžené zeminy na jih od BČ IV, který bude před zahájením stavby odtěžen
* Maximální dopravní zatížení v roce 2017 je uvažováno:
- Laurinova - 3100 vozidel denně, během dne průměrně cca 176 vozidel/hodinu
- Svitákova (dosud provedený úsek) - 1900 vozidel denně, během dne průměrně cca 108 vozidel/hodinu
* V průběhu výstavby budou pravděpodobně překročeny maximální denní imisní limity prachových částic PM10, zpráva tuto skutečnost však rozmělňuje a tvrdí že reálný vliv na ovzduší bude přijatelný...
* Předpokládaný termín výstavby je uveden od 03/2015 do 01/2020
A na závěr perlička - cituji:
"Uspořádání jednotlivých objektů bylo optimalizováno vzhledem k požadavkům na kvalitní bydlení i s ohledem na možnosti dané územním plánem. Předložené řešení se jeví svým provedením jako nejlepší, proto je předkládáno v jedné variantě."
Vzhledem k tomu, že Finep evidentně pokračuje ve více než maximálním přípustném vytěžování lokality, jde imo o dosti cynické prohlášení.
Popis projektu je uveden v databázi EIA na adrese http://portal.cenia.cz/eiasea/download/R...nameni.zip (60 MB zip soubor).
Velká situace k prohlédnutí je zde