Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Změna místa trvalého pobytu
#1

K nahlášení nového místa trvalého pobytu stačí navštívit radnici MČ Praha 13 na Slunečním náměstí 13/2580 u stanice metra B Hůrka - viz mapa na www.mapy.cz. Při návštěvě lze najednou vyřídit jak přihlášení k trvalému pobytu, tak i podání žádosti o vydání nového občanského průkazu. Radnice na svých webových stránkách uvádí návody, jak v obou případech postupovat:
Na radnici si s sebou vezměte následující:
  • 1 fotografii, kterou přiložíte k žádosti o občanský průkaz.
    Fotografie nesmí být starší než 1 rok, není proto vhodné brát stejnou, jaká je na stávajícím průkazu - paní u okénka si toho nejspíš všimne a odmítne ji. Na radnici dále není k dispozici fotograf. Po dotazu na informacích jsem se dozvěděl že nejbližší je prý někde u "Modrého kostela" a má prý otevřeno do 18.00. "Modrý kostel" jsem však nikde nenalezl, patrně jde o domorodý název Wink. Jestli někdo víte, kde se nachází, nebo víte o jiném fotografovi v okolí, tak to sem prosím napiště.[/*]
  • Za podání ohlášení místa nového trvalého pobytu se platí poplatek 50,- Kč.
  • Při podání přihlašovacího lístku referentka musí ověřit vaše vlastnické právo k bytu, do nějž se přihlašujete. Ideální je s sebou proto vzít 1 výtisk smlouvy o převodu vlastnictví jednotky ověřený katastrem nemovitostí - měl by vám přijít poštou cca do 10ti dnů od zápisu vlastnického práva do katastru.
    Před návštěvou radnice jsem si zjišťoval zda stačí předložit i katastrem neověřený originál SOPVJ. Řekli mi, že pokud je mé vlastnické právo již zapsáno v katastru, tak ano, protože jsou schopni si je ověřit online. Nicméně při osobní návštěvě nás paní u okénka s touto smlouvou vyhodila s tím, že nejde o originál (?). Naštěstí jsme s sebou měli i smlouvu ověřenou KN Smile, takže jsem přihlášku podali.
    [/*]

Podatelna k podání přihlášky trvalého pobytu a žádosti o vydání občanského průkazu je otevřena v pondělí a středu od 8-18 hodin a v úterý, čtvrtek a pátek od 8-13 hodin (viz odkaz na stránky radnice). Postup přihlášení na radnici je následující:
  • Hned za vstupem je v přízemí v hale radnice ostrůvek s informacemi, recepční vám zde po sdělení vašeho záměru vydá formuláře přihlašovacího lístku a žádosti vydání občanského průkazu.
    Formuláře nejsou ke stažení na internetu, lze se však alespoň podívat na jejich nevyplněné vzory: přihlašovací lístek a žádost o vydání občanského průkazu - přední strana, zadní strana (na serveru mají asi špatně nastavený mime-type, formuláře se proto v prohlížeči nezobrazí, ale pouze nabídnou ke stažení do počítače.)[/*]
  • Zůstanete v přízemí a po vyplnění si vyzvednete pořadové číslo a následně budete přizvání k okénku, kde předložíte formuláře a výše uvedené přílohy.

Po podání žádosti o vydání nového občanského průkazu lze na webových stránkách úřadu MČ dle data podání žádosti sledovat, zda už je průkaz k vyzvednutí.

---

Dál jsme se ve změně trvalého pobytu nedostali (popravdě nás při podání žádosti o vydání OP vyhodili kvůli staré fotce, takže se snažíme najít si čas na fotografa :/). Až se posuneme dál, napíšu sem další tipy Smile. Zatím jen pro představu náš seznam institucí, jimž je třeba změnu trvalého pobytu v dalším kroku nahlásit (pozor některé mají zákonem nebo obchodními podmínkami dané lhůty k nahlášení této změny):
  • Výměna řidičského průkazu (při změně trvalého bydliště v rámci Prahy není třeba výměnu provádět - viz FAQ ve spodní části této stránky)
    - Lhůta 5 dní (od vydání nového OP)
    - Výměnu je nutné provést na pracovišti magistrátu v Jungmannově ulici 35/29, Praha 1.
    - Postup při výměně je popsán na webových stránkách magistrátu
    - Nevyplněný vzor formuláře lze stáhnout z této adresy.
    [/*]
  • Zdravotní pojišťovna
  • Zaměstnavatel
  • OSVČ - Živnotstenský úřad
  • OSVČ - Finanční úřad
  • OSVČ - Pražská správa sociálního zabezpečení
  • Běžný účet - ČSOB
    - Lhůta k nahlášení neznámá (v obchodních podmínkách uvedena není)
    - Změnu je nejlepší nahlásit osobně na některé z poboček. Při nahlašování mi bankéřka sdělila, že lhůty k nahlášení moc nevyhrocují, a že stačí přijít až po přidělení OP, jehož změnu je nutné hlásit také.
    [/*]
  • Běžný účet - Raiffeisen Bank
    - Lhůta k nahlášení 10 dní (dle VOP, čl. 8.3.1)
    - Změnu je nejlepší nahlásit osobně na některé z poboček. Vzhledem k 10ti denní lhůtě jsem šel nahlásit nejprve změnu trvalého pobytu s tím, že po vydání OP nahlásím i tento. Na místě mi však bankéřka sdělila, že bez OP nelze změnu provést (!) - poruším tudíž VOP a RB má právo kdykoliv odstoupit od smlouvy a nejspíš i uplatnit pokuty vyplívající z VOP :/.
    [/*]
  • Běžný účet - mBank
    - Lhůta k nahlášení neznámá (v obchodních podmínkách je uvedena pouze nutnost nahlášení provést)
    - Změnu je nejlepší nahlásit osobně na mKiosku. Ke změně je nutné doložit i nový OP.
    - Formuláře jsou ke stažení na stránkách banky.
    [/*]
  • Hypotéka - Hypotéční banka
    - Lhůta k nahlášení: bez zbytečného odkladu (dle VOP čl. 3 písm. b))
    - Nahlášení je třeba provést písemně, formulář je ke stažení na této adrese
    [/*]
  • Stavební spořitelny
  • Pojišťovna - Nemovitost, domácnost
  • Pojišťovna - Důchodové připojištění
  • Podílové fondy
  • SVJ - Staré bydliště, nové bydliště
  • Katastr nemovistostí
    - Lhůta k nahlášení změny je 30 dní (dle zákona č. 344/1992 Sb. § 10 odst. 1 písm. d))
    - Postup k nahlášení je uveden na webu www.cuzk.cz
    - Změnu lze nahlásit buď písemně nebo osobně na Katastrálním pracovišti Praha - viz kontakt
    - Příslušný formulář je ke stažení na této adrese
    [/*]
  • Česká pošta - SIPO
  • Lékaři
  • Distributoři elektřiny - ČEZ
    - Změnu stačí nahlásit na zákaznické lince 840 840 840[/*]
  • Poskytovatelé internetu
  • Registr dárců kostní dřeně
    - K nahlášení změny stačí vyplnit formulář na webu www.kostnidren.cz[/*]
  • Předplatné časopisů a novin

---

2010-09-02 - Aktualizace nahlášení změny TP: banky, KN, ČNRDD
2010-09-14 - Odkaz pro sledování stavu zpracování nových občanských průkazů, nahlášení změny na ČEZ.
Odpovědět
#2

Díky. Wink
Odpovědět
#3

Vzhledem k tomu, ze to také řeším, tak zde více info

Praha 5 - Stodůlky
Magistrát hlavní město Praha - Odbor dopravně správních agend, pracoviště Praha 5 Stodůlky
Jeremiášova 870/Areál IPS Skanska, 150 00 Praha 5
Telefon 251610239 (registr vozidel)
Agenda pracoviště
* běžná agenda registru silničních vozidel (registrace nového, registrace ojetého vozidla, druhopis poškozeného velkého/malého technického průkazu apod.)
* vývoz vozidel do zahraničí

Úřední hodiny
Pondělí a středa - 07:45 - 12:15, 12:45 - 17:00
Úterý a čtvrtek - 07:00 - 11:30, 12:00 - 15:30
Pátek - zavírací den
Odpovědět
#4

Talestalker - už máte vyřízeno? Nafoceno? Big Grin
Víte někdo o fotografovi v okolí?
Odpovědět
#5

Nikka/ teď jsme řešili změnu TP na řidičácích. V Jungmannově mají naprosto narváno, takže jsme se registrovali přes internet (museli jsme vstát v sobotu 23.10. před 7.00 a do 10ti minut byly všechny volné termíny na 22.11. vybrané Sad ).

Nakonec jsme se fotili na radnici P9, kam jsme to měli ze starého bytu blízko. Podle referetky z radnice P13 by měl být nějaký fotograf u modrého kostela, čímž je nejspíš myšlena tato budova kousek od radnice (odkaz na Google StreetView). Blíže jsme však okolí radnice nezkoumali Wink.
Odpovědět
#6

Jinak fotograf je taky primo na uradu MČ 5 - http://www.praha5.cz/cs/sekce/adresy-a-uredni-hodiny/
Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)